ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMİ

"Herkes için üniversite"

Otizmi Fark Et Etkinliği düzenlendi

Trakya Üniversitesi’nde Otizm Farkındalık Ayı kapsamında 17 Nisan’da Engelsiz Üniversite Komisyonu Koordinatörlüğünde “Otizmi Fark Et” etkinliği düzenlendi. Engelsiz Üniversite Komisyonu tarafından organize edilen etkinlikte Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalından Prof. Dr. Işık Görker, Dr. Öğr. Üyesi Leyla Bozatlı ve Uzm. Dr. Seray Ağca Bilmenoğlu, Eğitim Fakültesinden Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalından Dr. Öğr. Üyesi Dilber Tezel ve Arş. Gör. Dr. Aynur Gıcı Vatansever, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundan Öğr. Gör. Nilüfer Sivrikaya Tokgöz ve Armağan Dönertaş Engelli Çocuklar Eğitim-Rehabilitasyon Uygulama ve Araştırma Merkezinden Özel Eğitim Öğretmeni Berkay Ömer Ünal koordinatör ve ekip liderleri olarak yer aldılar. Etkinliğin amacı otizmli bireylerle toplumsal alanda ve meslek yaşamında temas edecek öğrencilerin otizm konusundaki farkındalığını arttırmaya yönelikti. Bu amaçla, Sınıf Öğretmenliği, Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, BESYO Bölümlerinden ve Tıp Fakültesinden olmak üzere 19 gönüllü öğrenci etkinliğe katıldılar.

“Otizmi Fark Et” etkinliği otizm tanılı çocuğu olan iki aile ve çocuklarının katılımı ile gerçekleştirildi. Otizmli bireylerin duyusal hassasiyetlerinin ve ailelerinin toplumsal alanda yaşadığı güçlüklerin neler olduğunu anlamak, gözlemlemek ve konuşmak amacıyla iki ayrı ekip oluşturularak kampüs içerisinde birlikte gezilecek rotalar belirlendi. Rotada Tıp Fakültesi Hastanesinin poliklinik koridorları ve BESYO’nun spor salonu vardı. Üç ekip lideri, bir aile ve on öğrenciden oluşan iki farklı ekip bu mekanları gezerken, otizmli bireylerin ve ailelerinin günlük yaşamlarında karşılaştıkları güçlükler, bunlarla nasıl baş ettikleri ve ailenin otizmle tanışma ve tedavi sürecini paylaştılar. Otizmli bireylerin toplumsal, sosyal, duyusal hassasiyetleri ile ilgili deneyimlerine odaklanıldı. Katılımcı öğrenciler gezi sırasında otistik çocukların davranışları, uyum becerileri, ilgilerini çeken veya rahatsız oldukları uyaranlar üzerine gözlem yapma fırsatı buldular. Bu gözlemler üzerinden ailelerin yaklaşımları ve deneyimleri konuşuldu. Gezi sonrasında iki ekip bir araya gelerek deneyimleri üzerinden, otizmin tanımı, ortaya çıkış öyküsü, nedenleri, tanı süreci, tedavileri, eğitimin otistik bireylere ve ailelerine katkıları, spor aktivitelerinin rehabilitasyondaki yeri üzerine öğrencilerin katkıları ile birlikte paylaşımda bulundu. Etkinlik sonunda öğrenciler, zihinlerinde otizm ile ilgili önyargıları, sorularını ve doğru bilinen yanlışları ele aldıklarını, otizm ile ilgili farkındalıklarının arttığını belirttiler.


Ek Dosyalar